Sunday, May 22, 2011

dua hari kenduri...

  Penat rasa gi kenduri 2hari berturut2..tapi memang best sangat2..masa tengah hari sabtu tue pegi kenduri umah pakwe aku kat kumai..ingatkan abah tak nak gi..tapi nasib baik gi..sampai2 je kat sane dah tak de orang pon yang ada pon sedara mara yang datang dari bachap..so semuanye aku kenal la kan malu gak masa tue..mayb masa tue dah lewat orang semua dah balik..aku sampai pun dalam kul 2petang.....


                        nie lah mak ngn abah pakwe aku:)

  Makanan yang tersedia memang sedap kenyang perut rase..aku..... masa nak balik umah sempat lagi mak abah die bungkus kan lauk2 wat balik umah..tak cukup dengan tue akak die bekalkan air sirap lagi..naik segan aku masa tue yela semua dok tengok aku hihi..nasib baik pakwe aku dah balik dulu dari aku...

Masa nak balik tue sempatla aku tengok2  kawsan belakang rumah.... aku ngn family  g ngn paksedara die..ambik salak madu lgi memg lebat giler la buah besar2...satu plastik gak la aku wat balik umah..memang puas hati dapat makan salak..sedap..

  Tengah hari semalam de lagi kenduri kat jengke bape entahh lupe..meriah gakla..makanan yang disediakan pon leh tahan sedap kenyang perut makan..boleh katekan semua orang kampung aku gi..


                                 selamat pengantin baru fida dan isteri:)

    Minggu nie hari ahad ade lagi kenduri,,tapi kenduri kat kampung aku je dekat leh jalan kaki ..tak sabar nak pegi sebab leh tahan besar gak kenduri..sebab pengantin laki ngn pempuan masing2 keje polis mesti meriahkan...dengan kompang2 nye nanti kalau jadi....erm hadiah lom cari lagi..ape eik benda yang menarik nak bagi???ermmmmmmmmmm.....minggu depan tue plak member aku nak kawen..ramai betol yang dah nak kawen kan ape pon aku hepi diorang semua dah nak naik pelamin:)


  

2 comments: